• Mekademet

מערך כלים לקידום אורגני לאתרי וויקס -WIX SEO TOOLS .

כל המיתוסים על "אין-אונות" של מערכת וויקס בעולם ה-SEO כבר מזמן לא רלוונטיים. כמו כל מערכת לבניית אתרים אחרת, יש למערכת חוזקות וחולשות. אבל פלטפורמה לבניית אתרים של וויקס בימינו משחקת ברמה שווה על ארנה של SEO.


ב-WIX מזמן הבינו שללא מערך SEO מתקדם ועדכני, אין להם סיכוי להתקדם. הרבה גורו של SEO נתרמו לפיתוח כלים לשידרוג מערכת SEO של וויקס. גם לא סוד שקיימים שיתופי פעולה בין מפתחי וויקס וגוגל עצמם על מנת לשפר את יכולות הפלטפורמה בתוצאות של גוגל.

בין השידרוגים האחרונים - מערך של אנליטיקה שעוזרת לקבל תובנה על גולשים באתר, כלי לאופטימיזציית מבנה ל-URL ועוד רבים.


עכשיו בואו נעבור אחד אחד.


  1. SHOW YOUR SITE IN SEARCH RESULTS

  2. GET FOUND ON GOOGLE

  3. SITEMAP מפת האתר

  4. ROBOTS.TXT עורך קבצים

  5. אופטימיזציה ל-SEO PATTERNS

  6. אימות בעלות על האתר במנועי חיפוש שונים SITE VERIFICATION

  7. הפניות 301 - REDIRECT MANAGER



  1. כפתור "הצג את אתרך בתוצאות חיפוש של גוגל":

הייתי רוצה להתחיל ממשהו שהוא הכי בסיס אבל רבים מהמשתמשים פשוט לא מתייחסים אליו. מדובר על כפתור SHOW YOUR SITE IN SEARCH RESULTS (הצג את אתרך בתוצאות חיפוש [בגוגל])

let search engine index your site

בהסבר פשוט זה כפתור שמרשה לגוגל למצוא את האתר שלכם באינטרנט, לסרוק אותו ולאנדקס אותו. הכי קל, לא? אממה, חוסר התייחסות אליו יכול לגרום לבעיות מסוימות. הבעייה הכי נפוצה בין משתמשי וויקס שלא מודעים לעיניין הזה הוא השארת כפתור במצב "פתוח" בתחילת העבודה על האתר. זה חושף את האתר הלא-אפוי עם שמות עמודים לא מוכנים להיסרק ולהיכנס לאינדקס במצב טיוטה שלהם. וזה עשוי לפגוע באתר כבר בשלב ההתחלתי.

הפגיעה הראשונה טמונה בכך שגוגל - זאת תוכנה ולא בן אדם שיכול להבין שהוא הגיע לאתר הלא מוכן. גוגל מאתר את האתר ברשת, סורק אותו, עושה מסקנה שהאתר לא איכותי, אין לו מספיק תוכן, תמונות ללא אופטימיזציה….מבין שזה אתר שהוא לא שווה מספיק לביקור הבא, ולא יגיע יותר. עד שלא תבקשו.

בעייה שנייה טמונה בשינוי שמות הדפים שרובם משתמשי וויקס מבצעים בדרך כלל לקראת סיום בניית האתר. [בכתבה הזו תוכלו להרחיב טיפה יותר על מבנה URL וחשיבותו]. במקרה כזה, נכנסו כבר לגוגל עמודים עם שמות URL זמניים שבדרך כלל באים בפורמט copy-of-page/ או blank-1/ וכדומה. לאחר שינוי כתובת העמודים לשמות ייעודיים יותר, עמודים שכבר קיימים באינדקס בפורמט הקודם שלהם מקבלים שגיאה 404 כלא קיימים יותר.

תארו מה קורה כאשר האתר מונה מספר רב של עמודים ששינו שמם.

תארו מה קורה עם העמודים הזמניים הספיקו לקבל דירוג מסויים (זה קורה אם בעל האתר מחליט לשנות שמות העמודים באיחור רב והנישה לא תחרותית מספיק).

כל זה מצריך עבודה של איתור העמודים עם שגיאות ובניית הפניות 301.


הכל פתור בעצם אבל כמה טרחה מיותרת שנובעת מחוסר הבנה?



כלים SEO של וויקס

GET FOUND ON GOOGLE (2


הוא מערך הדרכה מכוון שמוביל את המשתמשים הלא בקיאים בתחום האינטרנט, בניית אתרים בכללי ובדרך חשיפתם לגוגל בפרט לעבור את התהליך בצורה אופטימלית לחשיפה של האתר שלהם לגוגל. התהליך הזה יוצר בעצם מפת האתר בצורה אוטומטית ומגיש אותה לגוגל. בדרך מערכת של וויקס מכוונת את המשתמשים על הזנת מידע חשוב ושימושי בדף הראשי, על הגדרות כותרות, תיאורים לדפים בצורה אופטימלית לפי פאטרנים המקובלים בתחום.

היתרון של הכלי הזה מובהק וברור, במיוחד למשתמשים חדשים בתחום, לאנשים שלא מכירים את התהליך הגשת מפת האתר דרך Google Search Console -כלי חינמי של גוגל שכל וובמאסטר מכיר טוב מאוד.

החסרון של מערך SEO של וויקס הנ"ל הוא בכך שזה עדיין תהליך מאוד בסיסי עבור קידום האתר, למרות משתמשי וויקס חדשים יכולים להתרשם כאילו זה כל מה שהם צריכים בשביל קידום האתר. והרושם הוא כמובן שגוי.


3) מפת האתר - SITEMAP


מפת האתר היא בעצם קובץ XML מיוחד שמציג רשימה של קישורים לכל עמודי האתר החשובים. יש לה דמיון מהותי לתוכן עיניינים בספרים. היא מיועדת עבור כל מבקר האתר כולל (ואולי בעיקר) רובוטים של מנועי חיפוש ועוזרת לגלות את כל עמודי האתר במינימום קליקים. הרח כאשר אתר קטן, לרב התוכן ניתן להגיע תוך 2-3 קליקים מקסימום. אבל כאשר אתר גדול יותר עם הייררכיה מורכבת יותר, גם לגולשים חיים וגם לרובוטים לא קל ולא מובן מאליו איך לגלות במהרה את כל העמודים באתר.

האם אפשר גם בלי מפת האתר? -

כן, אפשר. כמו שאמרתי, באתרים קטנים עם מספר מועט של עמודים זה לא קריטי. רובוטים של גוגל עדיין ימצאו את האתר (אם אתר לא חסום למנועי חיפוש) ובשלב מסוים יגלו את כל העמודים של האתר. ככל שאתר פשוט יותר עם רמה אחת או שתיים בלבד, ככה רובוטים ימצאו את כל העמודים מהר יותר. אבל מה קורה אם האתר גדול יותר, מורכב יותר? רובוטים סורקים אתרים רמה רמה, וככל שיש יותר רמות הייררכיות, התהליך יכול לקחת חודשים, עד שגוגל ימצאו את רב העמודים. ואם מבנה האתר לא "נקי" מספיק, לא בנוי טוב, אז יש סיכוי גדול שהעמודים כאלה לא יתגלו לעולם.

בשביל זה קיימת מפת האתר. לסייע למנועי חיפוש לגלות את כל העמודים באתר בפעימה אחת ללא מעברים מורכבים, ללא ביזבוז תקציב סריקה של מנוע חיפוש.

מה ההבדל בין מפת אתר HTML למפת האתר בקובץ XML? -

בחלק מאתרים, במיוחד וותיקים וגדולים, ניתן לראות גם מפת אתר HTML שממוקמת הרבה בפוטר. זה בעצם עמוד בנוי עם HTML עם רשימה של קישורים לכל עמודי האתר. ההבדל בין מפות האלה שמפת אתר HTML מיועדת יותר לבני אדם שגולשים באתר. למפת האתר הזאת יש הגבלה לכמות הקישורים. בדרך כלל ניתן למקם עד 100 קישורים כי זה די מספיק בשביל להציג את העמודים באמת חשובים או קטגוריות חשובות באתר אחד.

מפת אתר בקובץ XML יעילה עבור מנועי חיפוש. היא בנויה בפורמט הניתן לקריאה על ידי רוב מנועי חיפוש גדולים בעולם. ניתן למקם כמות קישורים גדולה הרבה יותר - עד 50000 קישורים לעמודים. ניתן לבנות מספר מפות אתר עבור קטגוריות שונות של עמודים באתר. למשל מפת אתר לבלוג, מפת אתר למוצרים בחנות וכדומה. היא נותנת אינפורמציה גם על תאריך עידכון עמוד ודרגה היררכית באתר.

וויקס מהצד שלו נותן למשתמשים את האופציה של הגשת מפת האתר ועידכון מפת האתר אוטומטית, רק דרך מערך SEO שלהם. וזה מאוד יעיל.


מפת האתר של וויקס

4) עורך קבצים-ROBOTS.TXT


הכלי הזה מיועד כבר למשתמשים ברמת ידע SEO מתקדמת יותר. Robots.txt

הוא קובץ שמטרתו לתת למנועי חיפוש המלצות לגבי מה לסרוק ומה לא לסרוק באתר. ההמלצה הזאת חשובה מכמה סיבות. אחת הסיבות היא תקציב סריקה מוגבל של גוגל. לכן עדיף לנו להציע לו לסרוק את העמודים באמת חשובים ולא לבזבז תקציב זחילה לעמודים פחות עינייניים. הסיבה נוספת היא למנוע מרובוטים של גוגל להגיע לעמודים עם מידע חסוי של הגולשים כמו למשל עמודי פרופילים אישיים באתר. בהגדרות של וויקס אוטומטיות robots.txt מונעים מגוגל לסרוק גלריות פרו. הסיבה היא כנראה שכל תמונה בגלריה פרו מקבלת URL עצמאי ונכנסת לאינדקס כעמוד עצמאי כאשר זה לא עמוד באמת, הוא לא איכותי מכל הבחינות של כמות התוכן אבל במקרה והוא נסרק , הוא "שורף" תקציב זחילה של גולג רובוטים.


על מנועי חיפוש ותקציב זחילה של רובוטים ניתן לקרוא בכתבה הזו.


5) אופטימיזציה ל-SEO PATTERNS


הפיצ'ר הזה גם מיועד למתקדמים, בעיקר לוובמאסטרים ואנשי SEO שיכולים לבצע אופטימיזציה למבנה העמודים. וויקס כבר הגדיר אוטומטית את הפאטרנים הכי סטנדרטיים ומקובלים בתעשייה. אבל עדיין יכול להיות צורך בהתאמה של הצגת עמודים בחיפוש של גוגל לפי אסטרטגיה ספציפית של אנשי SEO. לדוגמה, כאשר מדובר על עמודי מוצר של קטגוריה ספציפית, ניתן להגדיר תבנית בניית כותרת העמוד לפי מבנה ספציפי ולשייך אותו לכל המוצרים של אותה קטגורית מוצרים.

www.domain-name.com/category/product-name

כאשר לקטגוריות מוצרים אחרות ניתן לבחור תבנית SEO שונה להצגת עמודים בתוצאות חיפוש...זהו שידרוג משמעותי שמצביע על עליית רמה ביכולת גמישות של וויקס בתחום SEO.

השינויים ניתן להפעיל על עמודים סטטיים, על עמודי בלוג, על קטגוריות ועל תגיות (טרם חקרתי את יכולות בניית תבניות לקטגוריות ותגיות כי זה די חדש לזמן כתיבת המאמר).



6) אימות בעלות על האתר במנועי חיפוש שונים SITE VERIFICATION


אימות האתר במנועי חיפוש שונים

בנוסף לאימות האתר בגוגל דרך גוגל סירץ' קונסול, וויקס נותן את האופציה לבצע חיבורים ואימותים נוספים עם מנועים אחרים. ביניהם BING, YANDEX, מנוע של PINTEREST. לכל מערכת יש מסלול אימות וקוד אימות משלה שניתן להכניס כתגית מטא, אך וויקס מקלה על התהליך ברמה גבוהה מאוד. במקרה ויש צורך באימות נוספת לאתר ושם המנוע לא מופיע ברשימה סטנדרטית, עדיין יש אפשרות לבנות ולהתאם custom code לפי הדרישות של אותה מערכת (עם יכולת לשים קוד אימות גם בהדר וגם בבודי של האתר.)


7) הפניות 301 - REDIRECT MANAGER


אחד הכלים החשובים בתחום SEO זה פיצ'ר שנותן לבצע הפניות 301 בצורה מהירה וקלה.

בין השידרוגים האחרונים יכולת לבצע הפניות ב"bulk" . הכוונה לאפשרות לבנות רשימה של מספר גדול של עמודים שצריך להפנות יחד עם עמודים חדשים שאליהם צריך להפנות, לשמור את הרשימה הנ"ל כקובץ CSV , להעלות את הקובץ לאתר וויקס לצורך ביצוע הפניות.


כלי לביצוע הפניות 301 בויקס


לסיכום: מערך SEO של וויקס לא מפסיק להתחדש, להשתדרג, להיות יותר מזמין לא רק למשתמשים חובבנים ובלתי מקצועיים, אלה גם למשתמשים מתקדמים יותר. הוא מציע פתרונות SEO מורכבים ויעילים יותר עבור אנשי קידום אתרים /SEO.