• Mekademet

13 מאפייני SEO חשובים ואיך הם מתבטאים ב-WIX.

האם אתרי וויקס מותאמים לקידום האורגני בגוגל?


קידום אתר במנועי חיפוש הינו תהליך. והתהליך הזה תמיד כדאי ומומלץ להתחיל עוד בשלבי תכנון וטרם בניית אתר ממש. התהליך הזה עליכם להתחיל מבדיקת הנישה שבה אתם רוצים לבנות את האתר, בדיקת מתחרים, בדיקת ביטויים שאתם רוצים וחושבים שיובילו אתכם ואת האתר שלכם להתקדם במנוע חיפוש, לחשוב על מבנה האתר שאמור להיות בנוי על בסיס טוב, גם לתכנן תוכן איכותי ואותנטי שיעניין את הגולשים, להשקיע גם בעיצוב טוב וידידותי למשתמשים ועוד. ואחרי האיפיון הנ"ל אתם צריכים להחליט על הפלטפורמה או ,יותר נכון להגיד, על מערכת ניהול תוכן (CMS) שעליה תרצו להקים את האתר שלכם.

התאמת אתר וויקס ל-SEO
WIX -SEO

כמו שכבר כתבתי קודם בכתבה הזאת למערכת CMS אין השפעת נטו על יכולת להתקדם במנועי חיפוש. עולם של אתרים באינטרנט כבר עצום ויש מקום לכולם. נכון שיש מערכות יותר פופולריות, עם יכולות עצומות ומגוונות של בנייה ושל קידום (כמו WP).


נכון שללא כלים חשובים המסייעים לתהליך עצמו ההצלחה בקידום לא תגיע. לפלטפורמת וויקס היו פעם בעיות שונות שהתבטאו בחוסר כלים פונקציונליים ויכולת התאמה למנועי חיפוש וכתוצאה לקידום אורגני לאתרים שלהם. בין הבעיות שהיו להם : הפלטפורמה היתה בנויה על מערכת FLASH שלא ניתנת לסריקה על ידי מנועי חיפוש, מבנה קישורים היה בעייתי, חוסר התאמה למכשירים ניידים, טעינה איטית ועוד.

אבל החברה לא עמדה במקום ובמשך שנים עמלה רבות על שיפור של פונקציונליות ויכולת התקדמות של אתרים במנועי חיפוש. הצוות הטכני של וויקס שעובד בשת"פ הדוק עם מקדמי אתרים ישראלים בין היתר, באופן תמידי משדרג תשתית טכנית שלה שעוזרת ותומכת בכוווול המערך של SEO.


אפרט פה רשימה של כלים חשובים הנדרשים עם פנקציונליות ואיך זה מתבטא באתרי וויקס:

  1. תגי מטא טייטל

  2. תגי מטא דסקריפשן

  3. תיאור חלופי לתמונות - ALT

  4. מבנה כותרות בעמודים (H1-H6)

  5. אופטימיזציה ל-URL

  6. הפניות 301

  7. עמוד שגיאה 404 מותאם אישית

  8. קידוד הגנה (SSL (https

  9. הגדרת הוראות למנוע חיפוש (index / noindex)

  10. מפת האתר (sitemap)

  11. רספונסיביות

  12. מהירות

  13. חיבור אתר לכלים אנליטיים של גוגל

תגי מטא טייטל -META TITLE/ TITLE TAG

משמעות: זאת כותרת ראשית של הדף שרואים בעמוד תוצאות חיפוש של גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר). לשימוש בביטוי מפתח חשוב בכותרות האלה משמעות רבה. הכותרת נותנת אינדיקציה למנוע חיפוש מהו תוכן העמוד והאם הוא רלונטי לחיפוש של הגולש. ובנוסף, גם הגולש שבודק תוצאות בשאילתה, עובר על כותרות ובוחר מה נראה לו הכי מתאים לחיפוש שלו. לכן, יכולת אופטימיזציה של תגי כותרת היא בין החשובות.


האם זמין בWIX? - לגמרי זמין לכל העמודים


תגי מטא דסקריפשן (תיאור העמוד) - META DESCRIPTION

משמעות: בדומה לכותרת הדף גם תיאור של הדף מופיע בעמוד תוצאות החיפוש מתחת לכותרת. גם פה חשוב להשתמש במילות מפתח חשובות כאשר מסבירים תוכן של הדף. גם יש לו חשיבות רבה עבור החלטה של מנועי חיפוש לגבי רלוונטיות של העמוד וגם גולשים מקדישים לקריאה של תיאור הדף מזמנם לפני שמחליטים האם הדף רלוונטי לחיפוש שלהם.


האם זמין בWIX? - לגמרי זמין לכל העמודים


תיאור חלופי לתמונות - alt text attributes

משמעות: תגי אלט משמשים לתיאור תמונות באתר אינטרנט וזה חלק משפת סימון HTML. חשיבות רבה היא גם למנועי חיפוש שמתייחסים מאוד לתיאורים חלופיים לתמונות. וגם עבור תוכנות נגישות ש"מתרגמים" את התמונות לגולשים כאשר יש להם בעייה לראות תמונות באתר (גם עקב בעיות ראיה וגם עקב בעיות או תקלות בחיבור לאינטרנט). תקראו עוד על תגי ALT עבור התמונות כאן.


האם זמין ב WIX? - זמין גם להגדרת תמונות בודדות, גם לתמונות בתוך הגלריות. ובזמן אחרון WIX שחררו מאפיין חדש: הגדרות ALT גם לתמונות רקע בסטריפים.


ניתן לרשום תיאור חלופי ALT לתמונות רקע

מבנה כותרות בעמודים (H1-H6)


משמעות: כנגד תקופה ראשונה של מערכת וויקס שפעלה על בסיס FLASH, בימינו המערכת בנויה על שפת קוד HTML. מהות של HTML היא לבנות בסיס של האתר עם דירוג היררכיה ברורה ומוגדרת. כותרות H1-H6 מיועדות להגדרת ההיררכיה כזאת בתוכן של העמודים בכל האתרים כאשר H1 היא רמה הייררכית הכי גבוהה. לכן מומלץ להשתמש ב-H1 תמיד רק פעם אחת בעמוד אחד. כמו שאנו סורקים את כותרות העיתון, ככה אנו כגולשים באתר סורקים את העמוד ומזהים הייררכיה של התוכן. וכך גם כן מנועי חיפוש מזהים את ההיררכיה הזאת. ולוקחים בחשבון בהגדרת הרלוונטיות של עמוד זה או אחר לשאילתת החיפוש של הגולש.


האם זמין ב WIX? - זמין ברמות מ-H1 עד H6 ועוד כמה רמות של פרגרפים p1, p2, p3 בבלוג - כותרת ראשית ותת כותרת אוטומטית מזוהות ומוגדרות על ידי מערכת כ-H1 ו H2.


אופטימיזציה ל-URL.

משמעות: גם למבנה ( URL (Uniform resource locator או במילים פשוטות לשם הכתובת הדף יש חשיבות בדירוג של גוגל. הרי גם שם הדומיין אמור להיות כמה שיותר ידידותי לגולש עם שם האתר שמשקף או מרמז כבר מהשם מה הוא התוכן של האתר , או את שם העסק או את המותג. ובנוסף, גם לשמות הדפים (SLUG) או פוסטים בבלוג גם יש חשיבות לדירוג. הרי הדפים שנקראים לדוגמה www. yourdomainname. com/ blank123 או 123-post/

יהיה גם פחות ידידותיים לגולש וגם מנוע חיפוש לא יקבל באינדוקס את השם הברור והשקוף של תוכן הדף. כמובן מאוד מומלץ להקפיד על friendly url עם שימוש בביטויי מפתח עד כמה שניתן.


האם זמין ב WIX? - כן, לוויקס יש אופציה להגדיר שמות לדפים בצורה ידידותית. גם לא מזמן שמות הדפים היה אפשר לכתוב רק באנגלית. ורק בבלוג היתה אופציה לתת שמות לפוסטים בעברית כאשר אופציה האוטומטית היתה ככותרת הפוסט. (נ.ב. כגרסת בטא הכניסו גם לניסיון יכולת לתת שמות בעברית גם באדיטור רגיל, אך כרגע הוא לא זמין לכולם או אפילו ירד מהפרק. חלק מבעיתיות של הפיצ'ר הוא תרגום של הקישור בעברית ב WEB לקישור שנראה ארוך ובג'יברשי מוחלט. שזה לא ידידותי לגולשים וגם מבהיל את חלקם) .


הפניות 301

משמעות: כאשר אתם מחליטים לשנות שם העמוד, והעמוד כבר נמצא באינדוקס של גוגל, זה יכול ליצור קישור שבור. זה דומה למצב כאשר אתם עוברים את הכתובת ולא מעדכנים אף אחד ולא מפנים אותם לכתובת החדשה. אז ידפקו לכם בדלת, לא ימצאו אתכם ויעזבו. חבל…

לכן יש אופציה לתת הפניות 301 שעוזרות להפנות את הגולש וגם את גוגלבוטים לכתובת URL עדכנית.


האם זמין ב WIX? - זמין בהחלט.


עמוד שגיאה 404 מותאם אישית

משמעות: בהמשך להסבר על הפניות, צריך לציין כאשר בכל זאת קרה והגולש לחץ על קישור לא עדכני ושבור, הוא מקבל עמוד שגיאה. לרב הוא מעוצב על ידי חברת איחסון של האתר שלכם עם כיתוב כללי בסגנון "הדף לא נמצא" או "תבדקו את הכתובת כי חיפשנו ולא מצאנו" וכד' . אבל על מנת ליצור חווית משתמש יותר ידידותית, מומלץ ליצור עמוד 404 מעוצב ברוח של האתר עצמו, למקם עליו קישורים לדפים החשובים בכדי לתת לגולש את הצ'אנס לא להתאכזב ולעזוב אלה לנסות לחזור לעמודים אחרים...אפשר בהחלט להוסיף גם פרטי להתקשרות כמו טופס יצירת קשר או מספר טלפון. כל זה אמור לשמור על הגולש מבריחה מהאתר שלנו.

לקריאה נוספת על עמוד שגיאה 404 ,התאמה אישית של עמוד שגיאה 404 ודוגמאות יצירתיות מהרשת אפשר לקרוא במאמר הזה.<--


האם זמין ב WIX? - כן זמין.


דוגמאות של עמודי 404 שנבנו על WIX כולל עמוד של WIX עצמם שמופיע כברירת מחדל.



קידוד הגנה (SSL encryption (https

משמעות: אם להגיד בקצרה ולעיניין , לאתרים לא בטוחים ללא תו אבטחה אין מקום באינדקס ובתחרות. האתרים כאלה יכולים לגרום נזק לגולשים ולמכשירים/מחשבים שלהם. אם מדובר על מערכות פיננסיות או שופינג, אז פגיעה או גניבה של אמצע תשלום או אינפורמציה פיננסית אחרת היא קריטית. על האתר צריך להיות ברמת ההגנה HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) פרוטוקול תקשורת מוגן. גוגל גם מתעדף אתרים מאובטחים.


האם זמין ב WIX? - כן זמין. כל אתר, גם חינמי עובר לHTTPS


הגדרת הוראות למנוע חיפוש (index / noindex)

משמעות: יש מקרים מסויימים כאשר אנו לא רוצים שמנועי החיפוש יחשפו ויסרקו את האתר שלנו (כאשר למשל רק התחלנו לעצב והאתר בבנייה) או חלק מהדפים (כמו למשל דפים מסויימים כמו "תקנון האתר" או "מדיניות הפרטיות באתר" או "סל קניות" באתר - הם עמודים שאנו לגמרי לא רוצים אותם מאונדקסים. ובמקרים האלה אנו יכולים לתת הוראה לrobots meta tags לא לאנדקס. ROBOTS אלה פיסות קוד שמנהלות את התוכן האתר שלנו. על ידי פקודה index או noindex אנו יכולים לשלוט במה שאנו רוצים לאנדקס ומה לא.


האם זמין ב WIX? - כן זמין. וויקס עושים את העבודה די קלה. חשוב בזמן העבודה באתר להוריד את "מתג" מהאינדוקס. וברגע שהאתר מוכן אכן צריך לא לשכוח להחזיר את היכולת של מנועי חיפוש לאנדקס. כמובן יש גם אופציה פר עמוד לאפשר או לאסור על אינדוקס.


מפת האתר (sitemap)

משמעות: מפת האתר זה בעצם קובץ XML שכולל בתוכו כל הדפים שאנו הגדרנו כניתנים לסריקה (indexable). הקובץ הזה מגישים לגוגל כדי לתת לו התראה שניתן לסרוק את האתר. הפעולה הזאת יכולה לזרז את התהליך סריקה ואינדוקס.


האם זמין ב WIX? - כן, לא ממזמן WIX התחילו לייצר ולהגיש קובץ מפת האתר לגוגל בעצמם (וככה מקלים על משתמשים לא בקיאים בנושא לעבור את כל התהליך של סריקה ואינדוקס של האתר בגוגל). אך משתמשים שבקיאים יותר ומקדמי אתרים אכן יכולים לעשות את זה לבד דרך גוגל סירץ' קונסול (google search consoleׂׂ).


רספונסיביות

משמעות: תשכחו כבר מהעולם העבר. הטכנולוגיה של טלפונים ניידים כבר פה, בכל יד ובכל כיס או תיק. בימינו כבר אין מקום לאתרים שלא מותאמים לגלישה נוחה מהטלפון הנייד. אתרים לא רספונסיביים פשוט לא מקבלים דירוג טוב של גוגל. גם אם במצב דסקטופ האתר בכל זאת מתפקד טוב, אבל גרסת המובייל לא טובה, גם בדסקטופ יכול לאבד את המיקומים.


האם זמין ב WIX? - אדיטור רגיל של WIX לא נחשב רספונסיבי אלא "מותאם לנייד". כלומר יש אופציה לעבור לגרסת נייד ולהתאים תצוגה למסכים קטנים יותר. לא אופציה הכי טובה, לא כולם זוכרים גם לאחר עריכת מסך מחשב לעבור לבדיקה ועריכה של גרסת הנייד.

אדיטור חדש שיצא בחודשים האחרונים EDITOR X כבר קיבל מאפיינים טובים יותר לעריכה רספונסיבית לכל סוגי המכשירים.


מהירות

משמעות: אתר שלא עולה תוך 5 שניות מאבד כ-30% מהגולשים. אתר שלא עולה תוך 8-10 שניות - מאבד כ-80% מהגולשים. מהירות הינו אחד בין הפרמטרים החשובים כרגע ל-SEO.


האם זמין ב WIX? - המצב טעון שיפור. לצערי אתרים שנבנים על WIX לא מאופיינים בטעינה מהירה. חלקית עקב מבנה הפלטפורמה עצמה (הרבה JAVASCRIPT קוד שמאיט גם את הטעינה וגם את הסריקה של האתרים ע"י מנועי חיפוש) וחלקית עקב בנייה לא מקצועית של המשתמשים (טעינה של תמונות כבדות, בכמות של פונטים רבים, שימוש לא מושכל בבניית האלמנטים שמאריכים זמן טעינה ו"קריאה" על ידי דפדפנים וגוגלבוטים.


חיבור אתר לכלים אנליטיים של גוגל

משמעות: תהליך SEO הוא תהליך תמידי של שיפור. אך אין ביכותינו לעשות שיפור אם אנו לא יודעים מה קורה עם האתר שלנו בכל רגע נתון מבחינה טכנית (האם כל הדפים שלנו תקינים? האם הדף נסרק בלי בעייה על ידי בוטים של מנועי חיפוש? האם הגולשים מצליחים להגיע לאתר שלנו? האם יש לנו תנועה באתר בכלל? מאיפה באים הגולשים לאתר: מחיפוש אורגני? מרשתות חברתיות? אולי מהקישורים של אחרים? האם אוהבים את התוכן שלנו? ואולי אף אחד לא בא?) לכל השאלות אלה נוכל לקבל תשובות אם נחבר את האתר לכלים אנליטיים. בין הכלים החשובים (והחינמיים) כלים של GOOGLE עצמם - גוגל סירץ' קונסול וגוגל אנליטיקס. אי אפשר לחולל אופטימיזציה לאתר בלעדיהם. הם כמו אוויר :).


האם זמין ב WIX? - כן, WIX מקל מאוד על כל התהליך של חיבור לכלים האנליטיים האלה. רק צריך לעקוב אחרי הוראות. צריך להגיד שגם WIX עצמם פיתחו כלי אנליטי קטן שנותן אינדיקציה על ביקורים באתר שלנו. רק צריך להבין שזה כלי אפשר להגיד פרימיטיבי ובסיסי שרק נותן הערכה כללית ללא התייחסות לטיב התנועה.



לסיכום:

כל הנאמר לעיל הם מאפיינים טכניים מאוד חשובים ל-SEO בכללי ולקידום אתרי WIX בפרט. כמובן, יש בתחום אספקטים נוספים המשפיעים על קידום. אך הבסיס של הבסיס הוא המכלול הנ"ל. מערכת WIX משתדרגת כל הזמן. בשנת 2019 נכנס חידוש של WIX TURBO שהאיץ מהירות של האתרים. עדיין בכל זאת יש התחרות קשה מול פלטפורמות אחרות שמספקות מהירות טובה יותר לאתרים שלהם.


לשאלות, הערות, בקות לבדוק אתרכם על נושא SEO

MEKADEMET 054-6510920

או צרו קשר במייל