• Mekademet

איך מקדמים אתר וויקס בגוגל.

האם יש לך אתר קטן שמציג את העסק שלך, או חנות אונליין עם כמה מאות מוצרים, או בלוג אישי, או אתר שמציג את הפורטפוליו של עבודות שלך, עדיין ניתן לקדם את האתר בגוגל בצורה אורגנית.


תהליך SEO עבור אתרי וויקס

מה שכן חשוב להבין לפני כן זה

שקידום אורגני של האתר בגוגל - זאת עבודה רבה הכוללת מחקר, מעקב, למידה, בדיקות, ניסיונות, כשלונות והצלחות בדרך. חשוב גם לקחת בחשבון שקידום אתר באופן אורגני בדרך כלל לא קורה ביום אחד, ולא בשבוע או חודש אחד. הזמן המינימלי שניתן לראות את התוצאות או לעשות מסקנות ראשונות הוא בסביבות שלושה-ארבעה חודשים. כל זה בתנאי שהאתר נמצא בתחום לא הכי תחרותי ויש לו בסיס טוב לקידום.


אתר שבנוי על פלטפורמת WIX לא כל כך שונה מאתרים אחרים בנושא SEO. מי שלא מבין מה זה SEO - זה קיצור ל-Search Engine Optimization, כלומר מכלול פעולות שונות המיועדות לשיפור התנהגות האתר ושיפור דירוג האתר בדף תוצאות שגוגל מציג לגולש על החיפוש שלו.


בכתבה הזאת אני אסכם כמה דברים חשובים בתהליך קידום האתר. רב הדברים האלה תוכלו ליישם לבד גם אם אין לכם רקע בתחום קידום האתרים. כמובן עבודה יותר רצינית צריכה להתבצע על ידי מקדמי אתרים שתחום SEO הוא העיסוק העיקרי שלהם.


מה שחשוב להבין שתהליך SEO אמור להתחיל עוד טרם בניתם את האתר. הוא צריך להתחיל בשלב התיכנון. לא מתחילים לבנות אתר ב-WIX (רלוונטי לכל אתר אינטרנט) ישר עם המחשבה. 1 ) דבר ראשון - צריך להגדיר מה תהיה מטרת האתר ומי יהיה קהל היעד שלה. זה יגדיר לכם הקונספט הכללי של האתר.


2) דבר שני - צריך לחשוב על כמה ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם וגם לאתר ולהקליד אותם בחיפוש של גוגל. לאחר מכן, פשוט תעיינו ותבדקו כל האתרים (לפחות 5 הראשונים אך עדיף כל עמוד ראשון ושני) על מנת להסיק מסקנות:

* מי הם האתרים שמדורגים גבוה בתחום?

* האם אלה אתרים של עסקים פרטיים?

* האם אלה אתרי פורטלים ואינדקסים למיניהם? איך נראים כותרות ותיאורים של האתרים בדף חיפוש? מה כתוב שם? * האם יש להם הרבה תוכן מקצועי?

* האם אלה חנויות גדולות או קטנות? ומה הם המוצרים?

* אפשר להתרשם מאיכות התוכן וממבנה האתר (מה יש בתפריט, מה הם העמודים החשובים שאתם כגולשים מגיעים בקלות? מה תוכן בהדר ובפוטר) ועוד הרבה פרטים נוספים שיכולים לתת לכם רושם והבנה ראשוניים על התחום שאתם רוצים להיכנס אליו.


תבחרו מספר אתרים מתחרים שלכם.

אתם יכולים להשתמש בתוכנת סריקה הנקראת SCREAMING FROG. ניתן להוריד אותה בחינם כאשר גרסה החינמית מאפשרת סריקה עד 500 עמודים לאתר. סריקת אתרי המתחרים שלכם מאפשרת לבחון כמות הדפים באתרים המתחרים, מבנה/היירכיה של האתר, כותרות H1, טייטלים ותיאורי מטא של הדפים. זו דרך מאוד טובה לרשום לעצמכם כל מיני ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לאתר שלכם.


3) דבר שלישי - תחשבו על שם הדומיין שאתם רוצים לרכוש. השם אמור להיות לא ארוך במיוחד ומשקף הכי טוב את תוכן האתר. כמובן יכול לקרות מצב ששם הדומיין שחשבתם עליו כבר נלקח ושייך למתחרה או בכלל למישהו אחר, אבל עדיין אפשר לבחור שם דומיין קליל, איכותי וברור.


4) כמובן תחשבו על עיצוב הויזואלי. פה ההמלצה החשובה הקשורה לא רק לתחום SEO אלה גם לחווית המשתמש היא תבחרו 2-3 צבעים עיקריים שיוכלו לשקף הכי טוב את התחום ותוכן שלכם. למשל, אם האתר שלכם מתעסק בתחום משחקי ילדים, או הדרכות לגיל הרך - אז לבחור פלטה של צבעים כהים כמו שחור, חום - רעיון לא טוב. יחד עם זאת, אם האתר שלכם עוסק בתחום של אוכל, אז די מומלץ להשתמש בצבעים חמים ו"מעוררי תיאבון".


5) דבר נוסף שקשור לעיצוב, חווית משתמש ו SEO הינו בחירת פונטים לאתר. ההמלצה היא להשתמש בפונט אחד או שניים עבור כל האתר. ריבוי פונטים שונים בגדלים שונים גם יוצר חוויה לא נעימה, תחושת חוסר מקצועיות. אך בנוסף לכל זה, זה אחד הגורמים המשפיעים על מהירות האתר שלכם. כל פונט נוסף מצריך שימוש בשורות קוד (שימוש ב-CSS) נוספות שמאיטות את קריאה וטעינת האתר על ידי בוטים.


6) חשוב: כאשר אתם מתחילים לבנות האתר, תבטלו יכולת של מנוע חיפוש לסרוק את האתר. הפעולה הזאת תמנע ממנועי חיפוש לסרוק ולאנדקס דפים לא מוכנים, עם URLים לא עדכניים ופשוט תציל אתכם מעבודה מיותרת של ביצוע הפניות 301 בהמשך.


7) בזמן בניית האתר שלכם בוויקס (במיוחד ואתם בונים באדיטור רגיל) תמיד שימו לב גם לגרסת הנייד. אדיטור רגיל של WIX אינו רספונסיבי לצערי אבל הוא כן ניתן להתאמה. לכן חשוב לבדוק את נראות האתר בגרסת הנייד.


8) טיפ נוסף לבניית האתר: תכננו את האתר שלכם לרמה כמה שניתן רוחבית. למה הכוונה?


תחשבו על העץ עם כמות גדולה של ענפים. ככל שהסתעפות העצים מורכבת ועמוקה יותר, כך יותר קשה להגיע לענפים הנסתרים האלה. אותו דבר גם באתרים וסריקתם על ידי בוטים של מנועי חיפוש. למנועי חיפוש יש מה שנקרא "תקציב זחילה". אין מנוס מילתקצב זמן סריקה של אתרים כאשר כל יום נוספים עשרות אלפי אתרים לרשת האינטרנט העולמית. לכל אתר מוקדש תקציב מסויים וככל שהאתר יהיה מורכב יותר, איטי יותר, עם דפים הנמצאים בדרגה 3 או 4 (כלומר הגולש יצטרך לבצע 3 או 4 הקלקות עד שיוכל להגיע אליהם) כך גם בוטים של מנועי חיפוש לא יטרחו לבזבז את תקציבם על הסריקה. וחבל.

לכן חשוב לתכנן מבנה האתר מראש. לחשוב מה הם הדפים החשובים באתר שלכם? מה הן הקטגוריות החשובות שניתן למקם כבר בתפריט של האתר?


9) תכירו את H1 או תגי כותרות. כותרת H1 היא כותרת ראשית בדף. היא אמורה להגדיר את הנושא העיקרי של התוכן באותו דף. בכל דף אמורה להיות רק כותרת H1 אחת וטוב אם היא תכלול ביטוי מפתח שלכם. כותרת H2 היא כותרת משנה או תת כותרת. ניתן להשתמש בכמה כותרות בתוך דף אחד.


10) תכירו גם תג ALT. הוא תג תיאור של תמונות באתר. זהו התג שמסייע גם למנועי חיפוש לסרוק ולהבין תוכן התמונה ורלוונטיות שלה לתוכן העמוד. זה גם שימושי עבור תוכנות נגישות עבור גולשים עם מוגבלויות. לקריאה נוספת על ALT.


11) לאחר שבניתם את האתר הגיע זמן להגדרת תגי מטא של העמודים (meta titles, meta descriptions). תעברו על כל דף באתר שלכם ותגדירו :


* כתובת הדף (URL +SLUG / שם דומיין +שם הדף). עוד לא מזמן לא היתה אופציה להגדיר שמות הדפים בעברית (מלבד עמודי בלוג). כרגע האופציה פתוחה. אבל, שימו לב שבמקרה ותרצו לשתף דף באינטרנט (רשתות, וואטסאפ, ובכל מקום אחר), כיתוב בעברית יהפוך לשורה ארוכה ומפחידה של ג'יבריש. כעיקרון, אין צורך להיבהל רק צריך להבין שעברית היא לא שפת WEB, לכן כל שפה שהיא לא באותיות לטיניות תקבל קידוד כזה. אבל אם בכל זאת אתם רוצים להימנע מכך, עדיף לתת שמות לדפים באותיות באנגלית (גם אם מילים יהיו באנגלית או עברית).


* מטא טייטל (meta title) -כותרת של הדף שמופיעה בעמוד התוצאות של גוגל. הכותרת אמורה להסתכם ב-50-70 תווים. אם יש לכם ביטוי מפתח חשוב, עדיף תמיד למקם אותו כמה שיותר קידימה בכותרת.


* מטא דסקריפשן (meta description)- שתי שורות תיאור העמוד המופיעים גם כן בתוצאות חיפוש. ההגבלה היא בערך בין 90 ל-250 תווים.


שימו לב, אלה שני פרמטרים חשובים שמשפיעים מאוד על רצון ההקלקה של הגולשים ברגע ומצאו את הדף שלכם באינטרנט. כלומר, גם אם הדף של האתר שלכם יופיע לגולש בעמוד הראשון, זה עוד לא מבטיח שהגולש יקליק עליו. לכן חשוב מאוד לבנות את התיאורים האלה כמה שיותר בחוכמה עם סוויץ' שיווקי על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולש להקליק דווקא על העמוד שלכם.


12) לאחר שביצעתם כל ההגדרות , זה הזמן להוריד את החסימה של מנועי חיפוש ולאפשר להם לגלות, לסרוק ולאנדקס את האתר.


פה WIX הגיעו לעזרתכם הנוספת. הם יצרו שיתוף פעולה עם גוגל (מה לא יעשו למען לקוחות שלהם חחח). כתוצאה מכך הוקם מערך WIX SEO WIZ שזה מין מפת דרך בסיסית ומקוצרת לחיבור של האתר שלכם לגוגל. WIX מדריך אתכם בדרך הבסיסת ונכונה להגדיר את העמודים שלכם. חלק מההגדרות הן אותן הגדרות של שם העסק/אתר, תחום ומיקום פיזי שהגדרתם בהתחלה באתר. ברגע שתעברו את התהליך בהצלחה, WIX אוטומטית יוצר מפת האתר שלכם (קבצי XML) המוגשים ישירות לגוגל. בדרך כלל לוקח כמה שעות (עד 48 שעות ) עד שהאתר שלכם מאונדקס. _________________________________________


ברור שעל הפעולות האלה, עבודה על קידום האתר לא מסתיימת. ממש לא. פה היא רק מתחילה. התהליך של ביצועי האתר חייב לעבור מעקב מתמיד דרך google search console. חשוב להבין שתהליך אוטומטית של SEO WIZ כבר במקביל מבצע אימות של האתר בGSC לכן מיד אחריו ניתן להתחיל מעקבים.


יחד עם זאת, חשוב מאוד להתחיל לקבל נתונים על תנועה של הגולשים באתר, על התנהגותם, וכדומה. כל זה מספקת מערכת של GOOGLE ANALYTICS. בזמן שהשורות האלה נכתבות, נכנס לתמונה מערך 4-GA חדש עם קוד אימות חדש. אך בינתיים יש עדיין אופציה לחבר את האתר למערכת אנליטיקס ישנה עם קוד אימות המתחיל ב-UA-XXXXXX.


חשוב להמשיך לעקוב גם אחרי מתחרים, גם להתעדכן כל פעם מה מחפשים הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. חשוב לנהל פעילות גם ברשתות חברתיות. לתחזק ולשפר התנהלות המותג. לעסק שהוא מקומי חובה להקים ליסטינג ב-GOOGLE MY BUSINESS - כלי חינמי של גוגל עבור עסקים מקומיים. זו אחת הדרכים החשובות בקידום של העסק עצמו וכתוצאה מכך גם של האתר.


חשוב גם להבין שלאתרים סטטיים קטנים עם מעט מאוד תכנים, שלא מתעדכנים באופן תדיר, שלא עובדים על אופטימיזציה של המותג כולו, שלא מתחזקים פעילות אוף פייג' (התנהלות ברשתות חברתיות למשל) קשה מאוד להתקדם בגוגל.


לכן ההמלצה היא כמובן לפנות לאנשי מקצוע שיפעילו מערך SEO מתקדם יותר עם כלי עזר נוספים לקידום של אתר WIX שלכם.


לשאלות או לניתוח האתר שלכם, צרו איתי קשר טופס למטה. אשמח לעזור


MEKADEMET