קידום אורגני on-site

מה זה קידום אורגני on-site? עד כמה זה חשוב ומה זה כולל?

 קידום אורגני -> קידום אורגני on-site

קידום ON-SITE כולל מערך פעולות שמבצעים באתר לצורך אופטימיזציה וחשיפה טובה יותר של האתר למנועי חיפוש. הפעולות החשובות שאתם מקבלים ממקדם אתרים:

למידת תחום ומחקר מילות מפתח רלונטיות לתחום העסק

 בדיקה פנימית של מבנה האתר 

בדיקת כל המרכיבים של האתר 

תיקון ושיפור של מטא תגים, מבנה, תוכן

חיבור לכלים אנליטיים של גוגל

תכנון עבודת המשך בהתאם למצב ויעדים

 

גם מבחינת מנועי חיפוש הייררכיה נכונה וברורה, חלוקה לקטגוריות תורמים רבות לחשיפה טובה יותר, לאינדוקס מהיר יותר על ידי "עכבישים" הסורקים של גוגל וכך תורמת לקידום אורגני מהיר יותר במנועי חיפוש. 

כאשר האתר נחשף על ידי מנוע חיפוש, הוא מתחיל להיסרק. הקישורים הפנימיים האיכותיים מניעים את הסורקים להתקדם יותר עמוק בהיררכיה ולהתחיל  ללמוד אילו דפים יותר חשובים ומעניינים עבור הגולשים. וכך לדאוג לקידום הדפים האלה בחיפוש.

בנוסף, מבנה טוב של האתר יכול לתרום לקבלת סייטלינקס, אותo קישורים נוספים באתר המוצגים בדף חיפוש מתחת לעמוד הראשי. 

יותר קל לתכנן מבנה האתר לפני שניגשים לעבודת העיצוב והבנייה. האתר שכבר נבנה והמבנה שלו בעייתי מצריך הרבה יותר עבודה.

אופטימיזציית
מבנה האתר

למבנה נכון של האתר חשיבות רבה גם עבור הגולשים וגם עבור מנועי חיפוש. 

ככל שמבנה האתר ברור , מדויק ונקי יותר, כך זה מקל על הגולשים להבין יותר טוב את הנושא העיקרי וגם להגיע יותר מהר ובטוח להמרה הרצויה (ההמרה יכולה להיות קנייה, הזמנה, רישום לניוזלטר, שיחת טלפון או הורדת מדריך כלשהו). הגולש שמגיע לאתר ומבין לאן הוא הגיע עכשיו ולאן הוא צריך להתקדם הלאה מפחית גם סיכוי לפרישה מהירה (bounce rate) מהאתר. הכוונה היא להתנהגות גולשים שמאופיינת על ידי ביקור רק בעמוד אחד באתר בלי לחקור את האתר יותר עמוק ובלי לעבור לכל דף אחר. כמובן מבנה האתר הוא רק אחת הסיבות האפשריות ל-bounce rate גבוה (יש עוד סיבות כמובן). אבל כאשר גולש מגיע לעמוד מסויים דרך חיפוש ולא מבין לאן הוא צריך להתקדם ואיפה הוא יכול למצוא את האינפורמציה הרצויה, הוא פורש. 

 

אופטימיזציית
תוכן האתר

על מנת להחליט על התוכן הנכון, צריך לעשות מספר פעולות בסיסיות:

להגדיר קהל היעד של האתר * להבין על איזו בעייה או צורך האתר יענה להם * להגדיר מספר ביטויי מפתח שעליהם ייתבסס האתר. בדרך המקצועית יותר חייבים לבצע מחקר מילות מפתח עמוק שגם יגלה נפח חיפושים של ביטויים שונים וגם ירחיב את הבחירה בביטויים שונים שמראש לא חשבנו עליהם. המחקר הנ"ל תורם גם להגדרת מבנה האתר וקביעת ההיררכיה של נושאים וקטגוריות.

בסיס טוב להמשך קידום האתר זה הכנסת אזור הבלוג (כתבות) השייך לתחום של האתר. הפוסטים בבלוג צריכים לענות בדיוק על אותן שאלות שהגדרנו בתחילת תכנון האתר. אם האתר כבר לא חדש ואין בו בלוג תמטי, לא מאוחר לפתוח אותו ולהתחיל להזרים תכנים.

על הכתבות להיות מקוריות, אותנטיות, שימושיות ורלונטיות.

מטרה של כל אתר היא להציג תוכן רלוונטי עבור הגולשים שחיפשו אותו. התוכן צריך להתאים לצרכים שלהם, לענות על השאלות שלהם או לפתור בעיות. זה רלוונטי גם לאתרים תדמיתיים וגם לאתרי איקומרס.

מצד שני, מטרת הגוגל - להציג לגולש את התוכן שהוא מבקש כמה שיותר מדוייק, רלוונטי ואמין. 

לכן, תוכן האתר הוא אחד המפתחות העיקריים לקידום האורגני. בעבר גוגל לא היה חכם דיו ופתח לרמאיות קידום היה ענק. למשל, אחד הפרמטירים היה הגדרת מילות מפתח. הצפת האתר עם מילות המפתח לא רלונטיות ולא איכותיות הביאו את גוגל לעשות מסקנות ולהפסיק לדרג את האתר לפי הפרמטר הזה. אבל התוכן האיכותי מקבל יותר ויותר חשיבות בדירוג האתר. במיוחד בעידכונים האחרונים שגוגל מבצע. 

טרם ניגשים לבניית האתר, ועוד לפני שמחליטים על מבנה האתר, עליכם כבר לחשוב על תוכן האתר. כולל גם את התכנים הראשוניים שיופיעו בשלב הראשוני וגם כולל תכנון לתוכן עתידי.

 

מנועי חיפוש של גוגל הם תוכנה שסורקת את קוד תכנות שעליו מתבסס אתר. על מנת שהמנועים יבינו מהו תחום האתר ומה הם הנושאים העיקריים, עלינו להסביר את זה לגוגל על ידי מיקום של ביטויים רלוונטיים במקומות החשובים. כמו שאנו סורקים עיתון או ספר ובודקים מקומות חשובים שעליהם אנו עוברים על מנת לקבל רושם ראשוני האם כדאי להמשיך לקרוא. גם באתר עלינו להחליט על ביטויים שחשוב לנו שגוגל יבין ולהגדיר אותם בתגי מטא (meta tags).

 

שיפורי קוד הבאים זקוקים לתשומת לב:

מטא טייטל (meta title) , 

מטא דסקריפשן (meta description)

כותרת H1 

מילות מפתח מטא (meta keywords)* - כבר כמעט ולא רלוונטיים עבור גוגל

שמות הדפים - friendly url

משקל הטקסט מול משקל העיצוב (inline CSS

קישורים פנימיים וחיצוניים

אופטימיזציית
קוד