קידום ממומן ב-Google

יתרונות וחסרונות לקידום ממומן בגוגל

יתרונות של קמפיינים ממומנים ב-Google Ads

קמפיין ממומן בגוגל, אותן שלוש או ארבע תוצאות ראשונות על דף ראשון פלוס עוד שלושה בסוף הדף שכתוב עליהן "מודעה". האם גולשים פשוטים יודעים שאלה מודעות ונמנעים מללחוץ? או מקומות ראשונים על דף אכן יכולים להרים את האתר ואת התנועה? התשובה היא כן ולא. בדקו ומצאו שרק כ-20-30% של הגולשים אכן פונים למודעות ממומנות בדף חיפוש של גוגל למשל. אבל האם זו סיבה לא לעשות ממומן?

להלן כמה סיבות טובות אכן לקדם את האתר בתשלום:

האתר חדש והוא אמור להוות מקור פרנסה לעסק. 

קידום אורגני של האתר לוקח זמן. זה כבר לא סוד. בין חצי שנה לשנה, לפעמים אפילו יותר במיוחד בנישות תחרותיות. אבל אתם כן רוצים כבר למשוך לקוחות. זה יכול להיות גם אתר תדמיתי לשירותים כלשהם שאתם מספקים או חנות אונליין או כל דבר אחר שאתם רוצים להתפרנס ממנו. עם Google Ads יש לכם אפשרות לזרז יותר את כל התהליך מאשר ב-SEO אורגני.

הנישה שלכם תחרותית וקשה להתקדם אורגנית.

גם זאת יכולה להיות סיבה מספיק טובה לפנות לפרסום ב-GoogleAds. מערכת שלה מאפשרת טירגוט מאוד מדוייק גם של הביטויים שעבורם אתם רוצים להיות מקודמים וגם של קהל היעד. בקמפיינים של CPC/PPC עלות הקמפיין מסתכם בעלות הלחיצות על פרסום כפול כמות הלחיצות. קודם כל אתם לא משלמים אם לא לחצו על מודעה שלכם מצד אחד, ומצד שני אפשר לחפש ולמצוא ביטויים בתחום שלכם שלמשל יש להם עלות יחסית נמוכה ועדיין יכולה להביא קליקים ותוצאות.

להביא חשיפה רחבה לשם החברה שלכם- למותג.

חשוב לציין שמערכת פירסום ממומן בגוגל לא מסתיימת רק על דף חיפוש רגיל. יש מגוון של אופציות לפרסום. ביניהם פרסום ברשת מדיה, כלומר בכל האתרים ברשת שיש להם שיתוף פעולה עם גוגל שנותנים גם אפשרות לפרסם סוגים שונים של מודעות - עם תמונה, עם סרטון, עם טקסט. יש לכם אפשרות לפרסם ב-YOUTUBE באמצעות סרטונים. פרסומים באפליקציות. כל זה יכול לתת לכם אופצייה מצויינת "להפיץ את הבשורה" עליכם, על המותג שלכם.

כמובן יש עוד יתרונות ויכולות לקידום ממומן, אבל יחד עם זאת לא הכל יכול להיות ורוד.

מה כולל קמפיין ממומן בגוגל:

* למידת תחום ומחקר מילות מפתח

* בניית קבוצות מודעות לפי טירגוט ביטויים שונים ו/או קהלי יעד שונים ובהתאם לתקציב ובהתאם לסוג המודעה

* בחירת תוספי מודעות

* מעקב ואופטימיזציה של מודעות

* רימרקטינג

חסרונות של קמפיינים ממומנים ב-Google Ads

דרושים ידע והבנה של כל המערך של GOOGLE ADS.

כמו כל דבר בחיים, בשביל לשלוט בו טוב צריך ידע, הבנה וגם ניסיון. גם פלטפורמה של קמפיינים ממומנים מצריכה ידע מסויים שלוקח זמן וכסף לרכוש. והכסף כוונה לאותו כסף שיכול להשרף במקרה ופונים לפרסום בגוגל ללא ידע קודם.

תחרות גבוהה גם במודעות ממומנות-חסרון לעסק קטן עם תקציב נמוך. 

החסרון הנוסף מתבטא בכך שגם במודעות הממומנות יכולה להיות תחרות גבוהה, וכך זה יכול די לייקר את הקמפיינים הרצויים. ברור שהרבה עסקים קטנים שפונים לבניית אתר בפלטפורמה WIX עושים את זה במטרה לחסוך כסף לבניית אתר מורכב יותר עם בעלי מקצוע יקרים יותר. לכן גם במקרה והתקציב נמוך והתחרות בתחום היא גבוהה, הקמפיין יכול הליות יקר עבור עסק ולא משתלם מספיק.  כמובן כל בעל עסק צריך לעשות חשבון מכל הכיוונים ולהחליט בשביל עצמו איפה הוא משקיע כסף. במקרים מסויימים אפשר לפנות לקמפיינים ממומנים שיהיו זולים יותר ברשתות חברתיות. וכמובן לא לוותר בשום פנים על קידום אתר בדרך אורגנית.

תוצאת פירסום קצרת טווח.

בדרך כלל התמונה נראית ככה: עד שרץ קמפיין - יש תנועה, התעניינות, הודעות או טלפונים. ברגע שהקמפיין מסתיים - דממה. לכן שום דבר לא יחליף את הקידום האורגני של האתר. נכון שזה לוקח זמן, אבל ברגע שהאתר נמצא אורגנית ב"קידמת הבמה של גוגל", התנועה והתעניינות נמצאים במצב יותר מאוזן ותמידי.

קליקים זדוניים.

כן, יש כזאת תופעה לא נעימה. לא כל הקליקים מגיעים מאנשים שבאמת התעניינו במודעה שלכם. סקרנים, מתחרים, סתם הקלקה ללא שום כוונה - כל אלה יכולים פשוט "לשרוף" לכם חלק מהתקציב

הגבלות פרסום - Restrictions.

לפני כל פרסום ממומן בגוגל כדאי לפנות למערך תנאים והגבלות של הפלטפורמה. לגוגל יש הגבלות ברורות לנושאים מסויימים, איסורי פרסום לתכנים מסויימים. גם יש ביקורת על איכות החומרים הפרסומיים. דף נחיתה שלא עומד בסטנדרטים מסויימים ועם Bounce rate גבוה יכול לקבל סירוב או ביטול פרסום מ-GoogleAds.

ההצעה שלי היא לבדוק כל האופציות ובראש ובראשונה להשקיע עבודה בקידום אורגני עם אופטימיזציה לאתר ועם תכנים איכותיים ורלונטיים עבור הגולשים.